En toppmodern allbilverkstad

Alex Autoservice startades 1983 av Alexandros Marinopoulos som sedan dess har drivit verkstaden. Under årens lopp har verksamheten utvecklats. 2004 byggde han en helt ny toppmodern verkstad som utför reparationer; plåt, plast och lackarbete. Allt under samma tak.

Du började använda INFOFLEX FORDON år 2007. Vad är din samlade bild om hur det har varit att använda det?

– Jag har varit nöjd sedan jag började använda INFOFLEX FORDON och jag är lika nöjd idag. Infoflex utvecklar ständigt sina produkter så idag finns det fler funktioner än 2007 som underlättar mitt dagliga arbete.

Vad uppskattar du mest med INFOFLEX FORDON?

– Det är lätt att arbeta med INFOFLEX FORDON. Det vi behöver och önskar finns i programmet och vi slipper onödiga utfyllnadsprogram.

Ni är auktoriserad Honda-verkstad. Finns det funktioner i INFOFLEX FORDON som hjälper er att arbeta mot en generalagent?

– Att arbeta mot en generalagent är roligt, men det kan också vara tufft då det ställer höga krav på dokumentation och uppföljning. Dessa underlag hämtar vi ut från INFOFLEX FORDON. Sedan har vi även programkoppling mot Honda så vi kan hämta in delar och service från Hondas webbkatalog.

Ni är en allbilverkstad och er primära leverantör är Meca. På vilket sätt stödjer Infoflex ert arbete med Meca?

– Vi har en programkoppling mot Meca. I deras webbkatalog söker vi information om service och reservdelar. Kopplingen sker direkt mot vår lokala Meca-butik och vi kan beställa delarna från INFOFLEX FORDON.

På vilket sett har Infoflex support underlättat ert dagliga arbete?

– Det finns verkligen ingenting att anmärka på. Behöver vi hjälp så finns supporten ett telefonsamtal bort. 2007 när vi började använda INFOFLEX FORDON var allt nytt och allt nytt är svårt i början. Då fick vi fantastisk hjälp för att komma igång så effektivt som möjligt.

Ni använder INFOFLEX TIDPLAN för att planera tiden i verkstaden. Har det påverkat effektiviteten i produktionen?

– Jag använder tidplanen hela tiden, jag upplever en mera samlad vardag och högre effektivitet. Om en kund skulle ringa och boka om sin tid gör jag det smidigt genom att flytta om arbeten i kalendern. Det är överskådligt.

Skulle du rekommendera INFOFLEX FORDON till andra?

– Det har jag redan gjort och kommer fortsätta att göra.

Några produkter kopplade till artikeln
Alex Autoservice

“Tidplanen hjälper mig att fylla ut den sista timmen på dagen”

Alexandros MarinopoulosAlex Autoservice AB

Vi använder

Om företaget

Alex Autoservice startades 1983 och är idag en toppmodern verkstad som utför reparationer och plåt-, plast- och lackarbeten.

Vill du också bli kund?

Ring 08-792 64 60 så berättar jag mer om våra produkter.