Fredrik Forsberg

Supportansvarig, Stockholm

Berätta vad du gör på Infoflex?

– Jag är supportansvarig för systemen INFOFLEX FORDON och INFOFLEX GROSSIST samt tekniksupporten. Det sistnämnda tillhör egentligen INFOFLEX GROSSIST, men omfattar även servrar som vi ansvarar för. I mitt arbete schemalägger jag regelbundna möten med respektive supportgrupp och ansvarar för arbetsfördelningen.

Vilka är de största utmaningarna med att vara supportansvarig?

– Att hjälpa kunderna på bästa sätt och se till att alla supportarna är med på tåget. Själv kom jag i kontakt med Infoflex Data när jag jobbade på en bensinstation som var återförsäljare av reservdelar till lokala verkstäder. Jag drog lärdomar om hur supporten borde funka och tänkte att jag kunde bidra, så jag såg till att hamna på Infoflex Data.

Vad trivs du bäst med på jobbet?

– Att kunna hjälpa kunden. Det bästa är när man har kunnat lösa problem på ett sätt som alla parter blir nöjda med. Och att kollegorna har samma inställning!

“Det bästa är när man har kunnat lösa problem på ett sätt som alla parter blir nöjda med”

Fredrik Forsberg