Erfaren bilverkstad i teknikens framkant

Bengt Palmér startade Örserums bilverkstad för 40 år sedan. När hans bror Christer ”Blixten” Palmér hade gått färdigt gymnasiet började även Christer jobba med sin bror Bengt och sedan dess har de drivit verksamheten tillsammans.

Örserums Bilverkstad

Idag är de tre stycken grabbar i verkstaden då Bengt och Christers brorsbarn Philip börjat i familjeföretaget. På verkstaden klarar de av i stort sett allt man behöver till sin bil, såsom glas, plåt, lack, AC och självklart bilmek i alla dess former.

Örserums bilverkstad är en av Infoflex äldsta kunder. Bengt berättar att när han först skaffade Infoflex på 90-talet hette programmet BILFAKT. På den tiden var teknik dyrt berättar Bengt och framför allt datorer var en stor investering. Örserums bilverkstad hade en dator till en början och till den hade man en matrisskrivare som smattrade när den skrev. Uppdateringar av programmet skedde på den tiden via disketter som man fick skickade till sig med Posten.

Sedan 15 år tillbaka drivs verkstaden enligt konceptet ”Bosch Car Service”, vilket enligt Bengt har varit enormt betydelsefullt. Allt för att säkerställa att verkstaden är konkurrenskraftig och ligger i framkant med tekniken som behövs i dag för att kunna serva och reparera moderna bilar.

En annan betydelsefull funktion speciellt för Bosch verkstäder är kopplingen som INFOFLEX erbjuder mot Meca. Bengt berättar att han sparar mycket tid på att delar och servicejobb förs över automatiskt från Mecas webshop till INFOFLEX FORDON. Bengt behöver heller aldrig känna sig osäker på om priserna på delarna stämmer. Priserna uppdateras nämligen automatiskt vid överföringen från Mecas webshop till INFOFLEX FORDON.

Att ha använt INFOFLEX FORDON under en längre period har gjort att Örserums Bilverkstad har full kontroll på historiken och ser vilka arbeten som har utförts i verkstaden. Det kan ringa en person som köpt en begagnad bil idag och fråga om Örserums Bilverkstad har bytt kamrem på bilen för 14 år sedan.

Med några enkla knapptryckningar tar Bengt fram vad som är gjort på bilen via historiken i INFOFLEX FORDON och kan svara kunden direkt. Det har Bengt och Christer haft stor nytta av genom åren.

Några produkter kopplade till artikeln
BOSCH Serivce

“Med INFOFLEX FORDON får vi en grym kontroll på historiken”

Bengt PalmérÖrserums Bilverkstad AB

Vi använder

Om företaget

Bengt Palmér startade Örserums Bilverkstad AB år 1977. Sedan 15 år tillbaka drivs verkstaden under konceptet ”Bosch Car Service”.

Vill du också bli kund?

Ring 08-792 64 60 så berättar jag mer om våra produkter.